Monday 13 December 2010

Bertanya pada diri sendiri =)

As salam sume
huhu...tetibe tajuk entri kali ni cam tacing-macing jer kan...yerr...mmg sy menulis di blog ini, pada ketika ini, pada saat ini, adalah untuk bertanya pada diri sendiri,berfikir tentang diri, kehidupan sebelum ini, hari ini dan masa hadapan..yeah..cukup mendalam sekali....tetibe perasaan sebegini menjengah ruang kotak pemikiran ku......

Actually, perkara yg dah terjawab dan berlalu itu, malas nak difikirkan smula..tapi mlm ni, ade perkara yg meningatkan, membuat sy terfikir semula, dan melihat diri ini kembali dari pelbagai perspektif, dan bertanya kepada diri sendiri...

Yup..sememangnya sy bersyukur dengan apa yg dimiliki dan dianugerahi, sesungguhnya nikmat ujian,ganjaran mahupun balasan itu ade hikmah tersendiri, yang mana manusia tidak buleh terus leka dengan apa yg mereka ada dan semakin jauh dari Tuhan..ya ALLAH,aku mohon agar diri ini tidak pernah jauh dari-Mu....terima kasih ya ALLAH, kerana aku masih lg diberi kesedaran..

Aku mohon ya ALLAH, agar cebisan2 semangat yg aku kumpulkan ini akan terus bertambah semarak, membakar dan menyala2... agar aku berusaha menjadi yg lebih baek dari sebelumnya, mencapai cita-citaku, membalas jasa dan pengorbanan orang tuaku, berbakti kepada agama bangsa dan negara..i'allah...kelihatannya masih jauh lagi, namun aku mohon agar aku tidak kenal erti putus asa, malah semakin kuat dan matang menempuh hidup ini, menjadikan rona-rona kehidupan yg lebih bahagia dan harmoni...

1muharram 1432 hijrah telah pun berlalu....maka dgn ini aku menyusun dan merancang azam,strategi dan semangat yg baru, segar..... dan akan ku usaha untuk mendokongi semangat ini ke puncak nya, yang mana aku mohon jika aku berada dipuncak itu..Jangan pernah aku jauh dariMu ya ALLAH..

make it comes true..i know i can^^


~~yeahhh...kini sy ade lagi 3 semester untuk dihabiskan sebelum sy bergelar mahasiswa sepenuhnya...tggjwb yg agak berat untuk dipikul..dalam masa setahun setengah ni juge lah, byk perkara yg sy kene kejar..no more play2...i hv to be serious..its all about my life..my future..so that, usaha must be double triple quadruple..yeah..sy mahu menamatkan tempoh setahun setengah yg ade ini agar berjaya dngan ijazah kelas pertama, melaksanakan tesis dengan ikhlas,jujur dan penuh tanggungjawab, melakukan latihan industri dengan berdedikasi,fokus dan bersemangat, memperolehi lesen motor dan kereta dgn kadar segera(target bln 7 2011), mula mengumpul simpanan, dan muge sy dipertemukan dengan insan2 yang menyayangi sy seadanya, membimbing diri ke arah yg lebih mulia,dan Mr. Ehem-ehem (mean jodoh yg baek la.hehe)..INSYAALLAH...muge sisi perjalanan ku terus melalui warna2 yang menjadikan diri ini memahami dan mengahayati erti kehidupan yg sebenar.. ~~

salam muhasabahku..fkmughni=)

No comments:

Post a Comment